maandag 13 augustus 2012

Vliegtuig

Regelmatig heb ik blogs gelezen waarin gemeld werd dat racefietsers werden afgetroefd, snorfietsers, scooters en zelfs brommers en auto's gepasseerd werden. Maar over het inhalen van een vliegtuig heb ik niemand nog gehoord. Vandaag was het zover: het eerste vliegtuig dat door een velomobiel is ingehaald is een feit. Vanmorgen, 8 uur vond het historische feit plaats. Een KLM Boeing 737 taxiede vanaf de polderbaan richting Schiphol Centrum. Ik kon het niet laten. Ik zette aan en haalde de Boeing via de evenwijdig gelegen Rijnlanderweg in. Het was wel even trappen, dik boven de 40 tegen een lichte zuidoosten wind in. Bewijs? Jullie zullen me moeten geloven.....


's Middags voor het eerst met een gemiddelde boven de 30 naar huis. Het lijkt misschien niet zoveel. Maar ik moet met een pont over. Die haalt ongeveer 1 kilometer van mijn gemiddelde af. Tel daarbij de 7 stoplichten en de 2 180 graden draaien bij op, en ik ben heel tevreden. Om dit te halen moet ik op de doorgaande stukken rond de 40 rijden.    

5 opmerkingen:

  1. Niet alleen kun je met 40+ km/u tegen de wind in trappen maar onder een bepaalde hoek kun je sneller tegen de wind in rijden dan met de wind in je rug !

    Dat klinkt absurd, lijkt niet logisch maar is wel een feit, het heet "zeil effect" en vroeg of laat zul je het zelf opmerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 30 km/u gemiddelde snelheid op de openbare weg is zondermeer een snelle rit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke prestatie, maar dit was niet voor het eerst dat een vliegtuig werd ingehaald door een velomobiel. In het verleden is dit al eens gebeurd tijdens een airshow tijdens een airshow op vliegveld Lelystad.

    http://www.ligfiets.net/news/1186/ligfietsers-halen-vliegtuig-in.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie ook: http://www.ligfiets.net/news/4258/vrijdagbericht-40.html

    BeantwoordenVerwijderen