woensdag 14 augustus 2013

Het raadsel van de zwarte Strada

Vanmorgen moest ik tot hoog in de 40 doortrappen om een zwarte Strada in te halen. De eigenaar vertelde mij dat hij mij al vaker voorbij had zien zoeven, ik had hem nog niet eerder gezien. Hij rijdt vanaf de rand van Hoofddorp naar Schiphol-Rijk, over en afstand van 12 kilometer. Maar er is hoop voor hem, binnen enkele weken wordt zijn ww verkeer door verhuizing (van werk? Hemzelf?) ongeveer 30 kilometer. Kan hij echt gaan genieten van de voordelen van een Strada.
Maar welke Strada is het nu? Hij gaf aan dat hij is overgenomen. Volgens de Velomobiellijst zijn er twee zwarte Strada's: nummer 25 (carbon) en nummer 63. Van 63 is de km stand kort geleden geüpdate, dus ik gok op 25. Strada 25 staat op naam van een eigenaresse in Almere, en daarvan is de stand al lang niet gewijzigd. Ik vermoed dus dat zij hem verkocht heeft.
Na mijn sprint was ik nauwelijks in staat om normaal met hem te praten, eerst moest mijn ademhaling weer wat regelmatiger worden.

Update: inmiddels een bericht van de eigenaar (zie opmerkingen). Hij heeft de volgende link gestuurd: het raadsel van de zwarte Strada

4 opmerkingen:

  1. Op 6 juni reed er nog een zwarte Strada, met rode bies, hier in Oldenzaal. Dat zal dan wel 'de andere' zijn. Die zag er ook erg spik en span uit, dus ik gok ook dat hier dan nr 63 rijdt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En die is via ACE verkocht, ik denk dat we er dan uit zijn.

      Verwijderen
    2. Haha! Leuk om dit zo terug te lezen. Volgens mij is de zwarte Strada met rode bies van Gert. Die woonde (of woont) in Enschede, waar ik ook gewoond heb. En ja, ik reed dus in Stada 25! Wim Schermer heeft al eens een stukje geschreven over deze Strada: http://wimschermer.blogspot.nl/2010/05/lichte-strada-en-quest.html
      Wel heb ik een aantal snelheidsverhogende veranderingen ongedaan (laten) maken. Het uiterst lichte verlichtingssysteem met maar twee kleine ledjes heb ik bij Velomobiel laten vervangen door een volledig 12V electrisch system met alle (letterlijk) toeters en bellen zoals het ook in een "normale" Strada of Quest geleverd kan worden. Ook het lichte carbon stoeltje is geruild voor een glasvezel variant die wel een maat groter is. Maar desalnietemin vind ik het een heerlijke fiets! Vanaf november verhuist het werk van Schiphol-Rijk naar de Arena, dus dan wordt 12km inderdaad ongeveer 30. Kan ik nog meer genieten van een fantastische fiets! Leuk je even gesproken te hebben en ik denk dat je het wel erg warm gehad moet hebben om met dicht schuimdeksel en hoofddoek nog even extra snel te fietsen :-) Ik vond het met open fiets en een T-shirtje al warm genoeg... En zag je wat laat in mijn spiegel om snelheid te minderen. Sorry :-)

      Verwijderen
  2. Hoi Sjoerd, ik kreeg het voornamelijk warm toen ik jou probeerde in te halen :-).

    BeantwoordenVerwijderen