maandag 7 oktober 2013

Herfsttreffen 2013

Weer een mooie dag. Ik kreeg al meteen zin in de toertocht op het moment dat ik naar buiten keek. We zouden dit jaar om 10 uur vertrekken. Dat maakte het voor Maartje en Gerold ook gemakkelijker om mee te fietsen. Er was een korte en een lange tocht, ongeveer 50 en 75 kilometer. Ik ging voor de lange tocht. Hoewel ik toch wat moe was na de avond er voor. Eerst gezamenlijk ontbijten, daarna op stap. Over onverharde wegen, door een greppel, langs een kanaal en vervolgens kwamen we uit bij een uitkijktoren in kelkvorm. Onze acrobaat Mark-Jan fietste weer ouderwets met handen en soms ook benen in de lucht. Een echte luchtfietser! Een rug-aan-rug tandem is altijd een bijzonder gezicht. Joost reed mee op zijn zelfbouw ligfiets. Vlak daarvoor waren beide groepen toevallig weer bij elkaar gekomen. Nog even verder voor de lunch, bij Zerofield. Een idealistisch initiatief van een voormalig ligfietswinkel eigenaar. De lunch viel wat in het water, ze hadden ons namelijk pas zondag verwacht. Maar de tafels werden klaargezet, en het eten kwam op tafel. De lunch viel waarschijnlijk daardoor wel een beetje tegen.
Daarna een uitleg, over hoe de paarden niet teveel gras mochten eten. De moestuin, met zijn biologisch-dynamische geteelde groenten. Een vruchtwisseling in vieren, en daartussen een kruis waar allerlei rites konden plaatsvinden. De Ger-tenten, waarin je kon overnachten, etc. Het werd mij op een gegeven moment een beetje te zweverig, maar ik vond de combinatie met met fietsen en een rondleiding wel leuk.
Om een uur of 5 waren we terug. Het einde van de tocht werd wel een beetje: ieder voor zichzelf.
Op naar het avondeten: Flapjes. Ik had er eerder over gelezen op eerdere treffens, maar wat was dat nou toch. Gerold wist dit, op zijn eigen onnavolgbare uit te leggen.
Verder werd er gehaakt, gekletst, gespeeld, oa Machiavelli en gedronken. Kortom een ouderwets treffen (schrijft iemand die er pas voor de derde keer bij is). Langzamerhand begin ik de mensen door deze avonden een beetje beter te kennen. Veel gezichten ken ik, maar de namen, niet mijn sterkste punt. Vorig jaar moest ik echt even binnenkomen, nu zijn het bekenden geworden.




Het zandpad waarop gezweet werd.

Prachtige wegen door de bossen



De uitkijk kelk
Uitzicht van bovenaf. Je wiebelde wel een beetje boven. 



Mooi lijnenspel

Joost op de zelfbouw
Gerold, Maartje en spruit.

Theo had er wat last van dat de groep soms wat uiteen viel.
mmmmm, velomobiel op zijn kant op steenweg. Moest hij geschuurd worden?
De camping
De houten velomobiel, gereviseerd door Joost
En nu met kapje en berijder.


De Terugreis.


Zondag terug over dezelfde route als heen. Heerlijk weer. Maar nu met z'n tweeën. Eigenlijk vind ik velomobiel rijden wel wat ongezellig. Naast elkaar rijden gaat eigenlijk niet. Je deelt alleen ervaringen tijdens stops. Joyce had wat moeite met de brug over de Waal bij Gorinchem, maar we reden lekker door. Op het eind zakte Joyce steeds verder weg in haar stoel. De ondersteuning liet het afweten. Gelukkig konden we doorrijden,
Wel moet ik zeggen dat ik weer erg blij was met mijn Strada. Ik vind hem gewoon mooi. De wendbaarheid en stabiliteit. Ik ben er heel blij mee.
Iedereen nogmaals bedankt voor de organisatie. Joyce en Sjoerd, bedankt voor de gezamenlijke tocht.

Tot de oliebollentocht of het paastreffen!



Joyce in Quest 9, met reddingsboei.


Strada bij Gorinchem



11 opmerkingen:

  1. Hallo Wilco,

    Mooi en uitgebreid fotoverslag! Dat je hebt genoten van het weekend straalt van je hele verslag af, mooi is dat. Als ik dit soort verslagen lees dan vind ik het soms heel even jammer dat ik zo ver weg zit.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een keer een vakantie plannen rond begin oktober , Adri

      Verwijderen
    2. Ja, zou kunnen Gerrit, maar dan moet ik ook misschien vakantie plannen tijdens CV, LEL en oliebollen vind ik ook lekker dus dan gaat het er op lijken dat ik terug moet verhuizen. Dat gaat dan weer net iets te ver.......

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    3. Misschien kan jij de BOB organiseren Bergen - Oslo - Bergen Lijkt me een aardige uitdaging.

      Verwijderen
  2. Inderdaad een leuk verslag Wilco , er is nog niks veranderd op het herfsttreffen dan de omgeving deze keer .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wilco,

    Mooie foto's! Ik zie dat jij een van de foto's hebt gemaakt die ik bedoelde vanaf de toren. Gaaf gezicht. Jij bedankt voor het navigeren :-D

    Adri, laat eens weten als je in de buurt bent, we kunnen dan ook best een rondje plannen (alleen ergens een fiets regelen) :-).

    Groet,
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Joyce,

      Erg lief aangeboden van je maar ik houd niet van spullen van anderen lenen, los nog van het feit dat iedereen natuurlijk het liefst in zijn eigen fiets rijd, ik ook. En de Strada op de camper meenemen is mogelijk, dat heb ik eerder gedaan. Dan moet er wel even een vakantie aangeplakt worden, met de camper ben ik toch minimaal 2 dagen onderweg enkele reis. Blijf ik zitten met een echtgenote die niet echt gecharmeerd is van rondrijden met een VM op de camper, ze ziet echt achter elke boom een beer staan. En vakantie wil ze het liefst in Noorwegen houden, dus dat houd ook al wat tegen. Al zie ik mezelf toch nog wel eens iets plannen om in Nederland mee te doen met de Strada, maar wanneer?
      Ik zie wel hoe het loopt....

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Hi Wilco, Great report. I too am like Ardi and feel I am unfortunate that I am too far away. I have no other veloobiles to ride with and I find the other clubs too slow to ride with. I would like to share one of you photos on my facebook page if that is okay with you.
    Greetings from Canada
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sure Kevin. I can imagine it would be nice to share your experiences with other people in your surroundings. Wilco.

      Verwijderen