zondag 10 november 2013

Onderhoud Dronten

Over twee dagen een retourtje Dronten, de Elmi route, gedaan om een aantal kleinere zaken te laten verhelpen.

De totale lichtuitval bleek voort te komen uit een draadje wat gebroken was bij de accu. Dat had ik zelf ook al uitgevonden, maar ik heb mij nooit gerealiseerd dat dat ander wormvormig aanhangsel met dopje gewoon een reserve aansluiting was (dank je wel Adri!). Maakt niet uit, is nu gerepareerd (weet ik eigenlijk niet zeker, want ik heb het niet getest, maar misschien is de aansluiting nu juist wel de gerepareerde, en dan doet hij het dus).

Al enige tijd werkte mijn ledje voor mijn rechtsaf knipperlicht niet naar behoren. Heel irritant: je vraagt je continu af of je richtingaanwijzer het doet of niet, of dat die juist aan staat (of niet natuurlijk). Kortom, om gek van te worden, dus voordat ik dien te worden opgenomen wegens velomobiel waanzinnigheid moest dit maar even gerepareerd worden. Er bleek corrosie in het dashboard. Het lampje doet het weer, check. Een eventuele waanzinnigheid is afgewend.

Verder scheen mijn linker voorlamp wel erg naar rechts. Dit had als gevolg dat de dubbele lampen geen zin hadden, want die werkten niet goed samen. Inmiddels kan ik constateren dat dit veel beter is. Heb ik gisteravond getest op de Diemerzeedijk, in het donker en in de regen (Door de regen en de wind ...). Misschien dat de betere verbinding ook een betere verlichting oplevert.

Verder waren mijn spaken wat losgeraakt. Na deze diverse keren te hebben aangedraaid, was het resultaat een irritant hupje in het voorwiel. Ik heb hem er bijna uit weten te draaien, maar het lukte mij niet het wiel weer helemaal rond te krijgen. Hoewel er met een huppelend voorwiel prima valt te fietsen, is het niet waarvoor een wiel gemaakt is. Een wiel dient rond te zijn, en dat is hij inmiddels weer.

Op de terugweg een nekkussentje meegenomen, leverde te weinig op, ga ik terugsturen. Het was te dun. Ik heb toch nog wel eens last van mijn nek, en wil proberen dit met een steuntje op te lossen. Gerrit heeft me er al eens één gegeven, en eigenlijk beviel die best goed.

Komende week staan er weer een hoop kilometers voor de boeg. De Bak moet goed zijn. Een lang weekend naar Centerparcs, Peer (België). Ja, Peer van de wielerbaan, misschien kan ik daar ook nog een rondje rijden....


7 opmerkingen:

  1. Hallo Wilco,

    Fijn dat je nog geestelijk gezond bent. Ook fijn dat "De Bak" weer helemaal in orde staat voor de winter, een goed begin is het halve werk. Een "slag" in een wiel is inderdaad zeer irritant, zeker een hoogteslag. Ik heb zelf deze zomer een eigenlijk goede PM achterband weggegooid, omdat er een hele vervelende hoogteslag in de band zat, die er op geen enkele manier uit te krijgen was. Jammer maar helaas, je liggen ergeren is ook niks vind ik.
    Die nekkussentjes moet je gewoon uitproberen, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Wim Schermer heeft er 4 verschillende in zijn webwinkeltje, als je wil proberen neem je gewoon contact met hem op.
    Wat je niet bevalt stuur je gewoon terug.
    Vast prettig weekend volgende week!

    Groeten, Adri.

    10 november 2013 21:13

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier op Erperheide, één van de plaatsen waar ik werk. Het is dat ik (mango+ 352) een paar weken vrij ben daar, anders hadden we elkaar even kunnen treffen.
    Groeten, Maurice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was leuk geweest. Weet jij of je misschien de wielerbaan opkan?

      Verwijderen
    2. Nee, helaas, dat is mij onbekend. Eerlijk gezegd wist ik tot een tijdje terug, toen ik er ergens op een blog over las, niet eens dat er in Peer een wielerbaan is :) Zelf woon ik in Eindhoven.

      Verwijderen
  3. Wilco, de wielerbaan is gewoon open, mits er niet getraind word. Onderaan de skibaan moet je zijn. Waarschijnlijk is er wel ergens een hek open. Probeer eerst eens met 30 over de cote d'azur te rijden (het blauwe deel onderin de baan. Dan snelheid maken op het rechte eind en dan de blauwe streep volgen. Ik gok dat je met het bredere spoor van een Strada minder snelheid nodig hebt dan een Quest om in de bocht te blijven. Probeer in ieder geval niet te remmen, dat betekend onherroepelijk gevaarlijke situaties op in de bocht, zeker als je snelheid onder het kritieke punt zakt. Veel plezier!

    http://www.panoramio.com/photo/73785074

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je info. Ik wist sat ik op je kon rekenen :-)

      Verwijderen
    2. Graag gedaan Wilco, als je nog verder zoekt op mijn blog vind je nog meer info ;-)

      Verwijderen