maandag 23 december 2013

Zeilweer

Ik twijfelde vanmorgen of ik zou gaan fietsen in verband met de windverwachting. Ik heb er maar op gegokt. Als het te hard zou waaien kan ik mijn Bak op het werk een comfortabele overnachting aanbieden in de parkeergarage. Dat is hem eerder ook goed bevallen, al miste ik hem wel de volgende ochtend.
Terug trok de wind steeds verder aan. Grotendeels wind mee is geen probleem, maar de stukken half of iets schuin op de wind voelen dan toch minder prettig. Gelukkig is alles weer goed gegaan. En voor het eerst dat ik mij herinner een echt 'zeileffect'. Zonder te trappen bleef ik zo 32 - 35 kilometer per uur rijden. Dat is het betere werk. Toch was ik blij thuis te zijn met deze wind.

Ik merk wel dat de Sinnerkap de fiets zijwind gevoeliger lijkt te maken. "Elk voordeel heb z'n nadeel". In ieder geval: Allemaal alvast fijne kerstdagen gewenst! En, vandaag nog meer dan anders van toepassing: Goede Vaart!


3 opmerkingen:

  1. had er in Amsterdam best veel last van met al die Hooge gebouwen
    je krijgt dan van die leuke wervelwinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van deze kant ook fijne feestdagen gewenst,wilco .
    ik twijfelde ook vanmorgen, toch gegaan, morgen sla ik over denk ik , even aankijken wat de wind doet morgenochtend vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook voor jouw en familie fijne dagen toegewenst Wilco!
    Wind blijft altijd verraderlijk, ook ik heb door slecht weer, regen en/of wind al een paar keer moeten overslaan.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen