dinsdag 20 mei 2014

Wedstrijdje?

Dit zeiden twee jongens op een scooter met blauw plaatje. Ik kon het niet laten. Ik vermoedde dat ze opgevoerd reden. Op een stuk mooi asfalt van ongeveer een halve kilometer reed ik ze, de jongens stomverbaasd achterlatend, mer een fiks verschil voorbij. Kwam op dit stuk tot 47 km p/u. Hun tweewieler hield het bij 35 voor gezien. Geen kunst aan.
Over het algemeen ben ik niet zo van de wedstrijdjes. Ik hoef me niet te bewijzen. Elektrische fietsen, driewielers, stadsbarrels, ze mogen me allemaal voorbij. Maar vandaag, met het mooie weer kon ik het even niet laten een 'haantje' te zijn.

3 opmerkingen:

  1. Toch wel leuk af en toe zo'n wedstrijdje. Afgelopen week mocht ik een groepje wielrenners voorbij die het vervolgens niet konden laten om achter mij aan te gaan op een lang polderfietspad. Kansloos de wielrenners :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wilco,

    Dat is het leuke ervan, het hoeft niet, maar soms als de wilde haren weer even opsteken blijft het best leuk om je even uit te kunnen leven! Zeker als je uitgedaagd word door een paar van die snotters op zo'n stinkding.......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reed laatst op mijn open ligger 44 km/h (wind in de rug, dat wel) toen ik werd ingehaald door zo'n scooter met een blauw plaatje. Die mag dus 25...

    BeantwoordenVerwijderen