donderdag 14 augustus 2014

Tussen wal en 'Bak'

Ochtendhumeur

Vanmorgen een pont later genomen naar mijn werk, had even geen zin om me te haasten. Bij aankomst bij de Hempont van het GVB waren de slagbomen al dicht. Was ik dan helemaal te laat van huis vertrokken? Gelukkig zag ik de bomen nog weer half opengaan voor een bromfietser voor mij. Als ik door zou fietsen zou ik hem misschien ook nog halen. Pffft gelukkig, hij zag me en ik kon de oprit oprijden.
Maar daar kon ik even wachten op de pontbaas die fiks uitviel tegen de bromfietser. Wat er aan de hand was, geen idee, maar het bleef maar doorgaan. Uiteindelijk mocht de bromfietser dan toch de pont op. Hier stond ik achter dezelfde bromfietser. Ik maakte een opmerking in de trant van 'dat was een goed gesprek'. De bromfietser antwoordde 'Ja'. Onze beste pontbaas had blijkbaar ochtendhumeur. Hij hoorde iets half en reageerde als gestoken door een wesp. 'Je neemt mij niet in maling' en het hele gesprek begon weer opnieuw.
Om bij de stuurhut te komen moest hij langs alle (brom)fietsers klauteren en daar ging het mis. Hij gleed uit, werd een soort van gesandwiched tussen 'De Bak' en een er naast staande brommer.
Je zag de mensen denken: ik gun het je niet, maar 'net goed'.

Nogmaals, wat er gebeurd was weet ik niet. Hij zal best zijn reden hebben gehad, maar een beetje respect voor elkaar .....        

1 opmerking:

  1. ik had een blije pontbaasje! ik mog zowaar op het autodek staan! was dan wel heeel kalm hoor wel 1 stinkauo

    BeantwoordenVerwijderen