zondag 7 september 2014

Rondje Dronten

Omdat mijn rechter voorlicht het niet meer deed toch nog even langs in Dronten. Het vervangen van een lamp lijkt niet zo eenvoudig als in bijvoorbeeld een auto. En toen ik het aan Theo vroeg begon hij al over solderen in onmogelijke hoeken, zou, dan geloof ik het wel. Het werd weer een mooie tocht via de dijk Enkhuizen-Lelystad. Lekkere snelheden, veel boven de 35. Helaas was er wat minder zon dan verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken. Kwart over zes vertrokken, kwart over elf in Dronten na ruim 100 kilometer. De heren hadden natuurlijk binnen de kortste door wat de oorzaak was: de schakelaars waren kapot, de lamp niet. Theo zou dit wel even vervangen, maar door het moeilijk mikken met de soldeerbout, moest uiteindelijk toch even het hele dashboard open.
Ter plaatse even in de vierwieler gereden, helaas geen foto van gemaakt, want zo'n opengewerkte velomobiel geeft ook inzicht in de techniek. Een beetje over het bedrijven terrein gescheurd, sommigen hebben mogelijk gedacht dat ik dronken was, maar de stabiliteit moest getest worden. Die lijkt goed, maar de snelheid is niet echt in zo'n stalen karkas te krijgen, de wielen kreeg ik niet van de grond.
Verder wilde ik nog een lampsteuntje voor een extra lamp voor als het straks weer echt donker is. Mijn windschermpje zit een beetje in de weg, maar ik heb er toch maar een meegenomen, want ik ga zo weer over op het minivizier.
Ook nog wat extra banden meegenomen. Er bleken nog een paar HPVs te zijn, meteen een paar meegenomen, ze bevallen me namelijk goed. Ook nog twee Marathon Plus meegenomen. Toen wed het tijd om op te stappen. Nog even bij Ymte langs, even kletsen en horen over de laatste ontwikkelingen. Zo ging ik met 5 buitenbanden (één reserveband en 4 nieuwe) en twee tassen met spullen om half 2 richting Utrecht. Het paste allemaal prima. Na 188 kilometer in Utrecht. Hier viel ridder Wilco na een kasteel biertje bijna meteen om. Gisteren weer terug naar Zaandam.

Oosterleek bij Hoorn

Zicht op Markermeer vanaf Westfriese omringdijk
Zelf vind ik Flevoland een erg mooie provincie, naast de lange kaarsrechte wegen zijn er veel mooie bossen en natuurgebieden.    

Door Flevoland



1 opmerking:

  1. Ik sluit me bij je aan wilco , tijdens de 600 km rit zijn we vanaf lelystad dwars door de flevopolder gefietst en het was prachtig , wij hadden toen wel een stralend zonnetje.
    btw , een collega van mij komt bij jou op het eiland wonen , de straat is me even ontschoten.

    BeantwoordenVerwijderen