zondag 30 november 2014

Cijferfetisjisme

Voor het eerst sinds juni is mijn maandtotaal onder de 1000 kilometer bleven steken. Alhoewel, als ik nu in 'De Bak'zou springen zou ik die 10 missende kilometers er zo bij getrapt hebben. Maar het is donker en kil en het miezert. Ach, en waar maak ik mij druk om. Heerlijk in de warmte, laat de kou maar even lekker buiten de deur.

Afgelopen maand kende eigenlijk weinig echt vermeldenswaardige fietszaken. Het is met name woon-werk. Een bandje verwisselen en een beetje kletsen over de rol- en luchtweerstand hoort er een beetje bij. Wim Schermer had mij al eerder aangegeven dat de rolweerstand van de HPV hoog en van de Marathon Plus steeds lager is. Dat blijkt, mijn snelheid blijft tot nu toe hoog. Waar ik wel veel plezier van heb sinds deze maand is mijn nieuwe ding-dong bel. Die hoor je tenminste goed, ook buiten 'De Bak'.

Wat me wel steeds meer begint te irriteren is de verbinding van de accu met het velomobiel lichtnet (het 'oude' 6-volt systeem). De steekstekkers functioneren matig, en moeten vastgezet worden met tape, anders wil onderweg de elektriciteit wel eens uitvallen. Ik vind het niet zo'n goede constructie.

Met bewondering maar ook bezorgdheid, kijk ik naar de constructie van de dakdrager van Tante Lies. Gaan wij komende maand nog wel samen fietsend naar de OBT? Of kiest Erwin er alsnog voor om met Tante Lies op het dak er een kort retourtje van te maken? Zelf vind ik ook de weg heen en terug vaak leuk. Heen met verwachting, terug al napratend en nagenietend. Nog drie weken toenemende duisternis, daarna worden de dagen 'gelukkig' weer langer.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Wilco,

    Dacht je dat ik de dakdrager gemaakt had om met de auto naar de OBT te rijden? Echt niet!
    Ik wilde een dakdrager hebben om te gebruiken bij pech die niet ter plekke op te lossen is, en voor als ik een keer naar Dronten moet en geen tijd/zin heb om alleen te fietsen.

    Groet,

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erwin, ik heb geen moment gedacht dat we niet samen naar de OBT zouden gaan.

      Verwijderen
  2. Hoi Wilco,

    Die steekstekkers ergerde ik me zodanig aan dat ze al na een goede 3 maanden afgeknipt werden en vervangen door "Molex" contacten, ook wel "Tamiya" stekkers genoemd in de modelbouw. Die bevallen mij uitstekend! Laten nooit los, want hebben een soort "lock" systeem, kosten relatief weinig en zijn makkelijk zelf aan te sluiten. (even solderen) Een en ander kun je desgewenst nalezen op m'n blog: http://a3manh.blogspot.no/2013/01/stekkers.html#comment-form
    En als je het zelf niet ziet zitten kan je vast wel iemand vinden die het voor je kan doen, het is op een uurtje wel gepiept.......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri, ik herinnerde mij al zoiets en had je blog al afgezocht.

      Groeten, Wilco

      Verwijderen
  3. Hoi Wilco,

    Wat verstaan Edwin en jij onder "samen"? Ik heb ook zin om naar de obt, van uit Haarlem. Zeker zo, n stuk lijkt mij leuk om met een groepje te rijden.

    Groet,

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jan, op dit moment is het de bedoeling op zaterdag heen te rijden via Elmi in Weesp, terug willen wij mogelijk overnachten via vrienden op de fiets, bijv ongeveer 30 - 40 km richting het westen.

      Je bent sowieso welkom om mee te rijden.

      Wilco

      Verwijderen
    2. Het is ook mogelijk de tweede nacht op het door ELAN geregelde adres te slapen, waar de eerste nacht ook geslapen wordt.

      Verwijderen
  4. Hoi wilco , Ik wil je even melden dat ik dit jaar niet mee ga , ik ga die dagen mn nieuwe huisje verder inrichten en ervan genieten , ik vind die massale toertochten toch al langzaam gaan en dan met die kou , brrrr.
    Ik ga wel de gezellige heen en terugrit met jullie missen maar dat moeten we dan maar een keer compenseren.
    Fijne feestdagen en een goede rit gewenst aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen