maandag 27 april 2015

Een Strada in het zonnetje

Om langzamerhand weer wat kilometers in de benen te krijgen probeer ik de kilometers langzaam op te bouwen. Vandaag een mooie ronde van ruim 60 kilometer. Vanaf Zaandam via de sluizen van het Noordzeekanaal naar IJmuiden gereden en daar de zuidpier opgereden. Het was fris, maar prachtig. Nog nooit brachten de zonnepanelen meer kWh op een dag in april (ze liggen er sinds mei 2009). De wolken hingen boven land, aan de kust was het kraakhelder. Zowel het windpark bij Egmond als het verder in zee gelegen windpark was te zien. De laatste ligt meer dan 22 kilometer uit de kust en is zelden zichtbaar. Het zijn slechts stipjes aan de horizon.

Kop Zuidpier IJmuiden
Op de terugweg weer een lekke band. De hele Perfect Moiree weer doorgelopen en niets gevonden. Het kan niet anders dan een stukje glas of zo zijn dat zich door de band heen heeft gevreten. Ik heb hem maar direct geplakt, ik zat toch lekker in het zonnetje. In IJmuiden een stel wielrenners bijna achteloos afgeschud. Het was op een stuk schuin tegen de wind in en dan komt de Strada helemaal tot zijn recht.. Van daaraf via de pont Buitenhuizen terug naar Zaandam.




6 opmerkingen:

  1. Prima Wilco! Rustig verder gaan zo, en dan gaat het vast goed komen met je achilles!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet nu weer opbouwen na de griep. Overal pijntjes waar ik normaal geen last van heb. Raar en irritant is dat toch. Succes met opbouwen!

    BeantwoordenVerwijderen